Ce influență exercită căsătoria cu un viitor preot asupra vieții duhovnicești a femeii?
Cred că acest lucru depinde mult de modul în care viitoarea soție a putut să fie asociată pregătirii soțului său pentru preoție. Acest lucru este foarte important. Eu cunosc o familie în care soția nu a devenit conștientă niciodată de responsabilitatea ei de preoteasă, adică înțelege rolul ei de soție de preot ca pe o realitate străină, exterioară, necrezând cu adevărat în ceea ce soțul ei a fost ales a învăța.
În cazul în care cuplul are conștiința că slujește Bisericii, aceasta poate fi pentru soția preotului un lucru extraordinar, pentru că toți cei botezați sunt deja slujitori ai lui Hristos, bărbați și femei.
În familia unui preot există deja un sacerdoțiu comun prin Botez. Prin urmare, este deja un cuplu sacerdotal, înainte chiar ca bărbatul să devină preot. Iar după ce el a fost hirotonit, această viață comună, care este deja o viață sacerdotală, se va concentra în slujirea altarului și-n slujirea comunității. Iar sotia își va găsi locul său aproape în mod natural, mai ales dacă oamenii din comunitate îi vor susține și le vor fi aproape cu încrederea lor.
Am observat în România o frumoasă expresie care se referă la soția preotului: „Coana preoteasă”. Este semnul că poporul are conștiinta locului pe care această femeie îl ocupă în comunitate, căci are nevoie de multă abnegatie, de multă răbdare pentru a trăi această viață de sacrificiu.
(Pr. Prof. Dr. Marc-Antoine Costa de Beauregard, Tineretul ortodox și societatea modernă, Editura Doxologia, Iași, 2014, pp. 35-36)