miercuri, 28 octombrie 2009

Pregătirea (educatia) preotesei

"În trecut, soţia preotului, ca şi celelalte femei, nu aveau acces la educaţie. În mod tradiţional, în multe culturi, căsătoria şi maternitatea erau considerate suficiente pentru ca o femeie să îşi găsească împlinirea. Astăzi educaţia este într-o mult mai mare măsură accesibilă femeilor. Cu toate acestea oamenii din societate şi parohie se aşteaptă ca preotesele şi celelalte femei cu studii să se ridice la înălţimea rolului şi obligaţiilor tradiţionale de soţii şi mame.
Preotesele îşi pot îndeplini mai bine rolul în slujirea soţilor lor dacă au studii. De exemplu, ele îşi pot folosi pregătirea religioasă pentru a se ocupa de educarea altora, în special femei, în credinţa Bisericii Ortodoxe. De asemenea, pot mărturisi credinţa ortodoxă în faţa grupurilor de tineri, în adunările femeilor, sau diferite tabere. Pot de asemenea participa şi contribui la asistenţa pastorală ca îndrumător pentru tineri sau consilier pastoral.
Chiar dacă nu are timpul şi posibilitatea de a urma o şcoală teologică, o preoteasă poate participa la ore de educaţie religioasă, pentru a se familiariza cu învăţăturile şi practicile credinţei ortodoxe. Ar fi de folos pentru slujirea preotului dacă ea ar şti îndeajuns pentru a putea răspunde unor întrebări de bază pe care le-ar avea enoriaşii. Pentru întrebările dificile poate recurge la preot sau la un alt teolog, dacă este cazul, mai ales dacă subiectul este controversat."
Athanasia Papademetriou - "Presbytera" The Life, Mission, and Service of the Priest's Wife, traducere de N.C.

13 comentarii:

Corina spunea...

super articolul

Andreea Tatiana spunea...

Imi puteti oferi cateva detalii despre aceasta carte va rog..as vrea sa o am in biblioteca mea. Va multumesc! Numai bine!

Natalia spunea...

Se poate comanda de aici:
http://www.amazon.com/Presbytera-Life-Mission-Service-Priests/dp/0972466142

sofia spunea...

Avem si noi in Romania o carte despre si pentru preotese. "PREOTEASA ADEVARATA sau FEMEIE CRESTINA IDEALA" scrisa de Pr. Teodor Diaconescu in ...1944! Da, acum mai bine de 60 de ani. Este o reeditare facuta de Arhiepiscopia Argesului si Muscelului in 2008. O recomanda Chiriarhul locului, mai ales ca sustine ca nu a fost modificat nimic, considerand-o actuala. Merita citita si insusita!

Natalia spunea...

Ştiţi cumva unde poate fi găsită?

sofia spunea...

Cartea se poate comanda la Editura Arhiepiscopiei Argesului si Muscelului. TEL/FAX. 0248/722223, mobil 0730010705 sau www.eparhiaargesului.ro
E-adevarat, cartea tinde spre ideal, dar, dupa cum spune si in final, fiecare dintre noi poate alege campul de actiune care i se potriveste.

Natalia spunea...

Nu am găsit pe site-ul arhiepiscopiei... :(

sofia spunea...

Imi pare rau ca nu ati putut gasi cartea, d-na preoteasa Natalia. Eu am luat cartea de la magazinul Episcopiei in decembrie 2009. Regret ca nu am luat mai multe, pentru cunostinte. Daca imi ajuta Dumnezeu si reusesc sa mai cumpar, va dau de stire.

sofia spunea...

Imi pare rau ca nu ati putut gasi cartea, d-na preoteasa Natalia. Eu am luat cartea de la magazinul Episcopiei in decembrie 2009. Regret ca nu am luat mai multe, pentru cunostinte. Daca imi ajuta Dumnezeu si reusesc sa mai cumpar, va dau de stire.

Natalia spunea...

Mulţumesc mult!

Andreea Tatiana spunea...

Tocmai ce am vb cu un coleg de facultate si mi-a spus c pot gasi cartea pr Diaconescu la xeroxul facultatii...e xerox dar e cartea :D..numai bine!

Andreea Tatiana spunea...

ps..v'am trimis continuarea textului din parintele Tesu

Natalia spunea...

Andreea, mă bucur!
mulţumim!