miercuri, 22 iulie 2009
Pravila bisericească despre CASATORIA CLERICULUI
399. - Casatoria clericului este socotita legala numai o singura data inainte de hirotonie, cu o fecioara evlavioasa. Cei ce au gand sa se hirotoniseasca, intrucat pentru ei casatoria este o proba de foc, sunt datori de la inceput, sa-si puna inainte toate posibilitatile de viitor: poate el sa fie la inaltimea chemarii de preot, conducandu-se pe sine, pe sotie si pe copii, precum si biserica cu care va lega o alta cununie si mai superioara? In caz de vaduvie cu copii, va putea el sa ramana la inaltimea castitatii pentru Domnul si pentru misiunea bisericii, si in acelasi timp, sa-si gospodareasca si copiii? Daca, constiinta ii va raspunde cu sinceritate evlavioasa da, sa se hirotoniseasca, iar de nu, sa se ocupe cu altceva in viata. Toate justificarile unor oameni care cer recasatorirea, nu sunt decat oameni cu constiinta adormita (Rom. 11, 8), lipsiti de focul cel sfant al apostolatului (Luca 24, 32), avand o inima uscata fata de trairea duhovniceasca, care socotesc preotia ca pe o functiune oarecare aducatoare de castig, dar nu ca pe o misiune apostolica, caci altfel ar rasuna in inima lor cele spuse la (I Regi 2,29; 8,3; Ier. 6,13-14; Osea. 4, 7-11). Pentru orice cleric, casatoria a doua este preacurvie si curvarii imparatia lui Dumnezeu nu o vor vedea (l Cor. 6,9-10; Gal. 5,19-21; lifes. s, 3-5). "Episcop, preot sau diacon, sa se aseze numai aceia care s-au casatorit numai o singura data (1 Tim. 3,2 si 12; Tit. l, 6), fie ca le traiesc sotiile, fie ca au murit. Iar dupa hirotonie, sa nu le mai fie ingaduit a se casatori, fiind celibatari, iar daca au sotii, in vaduvie sa nu ia pe altele, ci sa se multumeasca cu aceea pe care au avut-o cand s-au hirotonit". - Const. Ap. VII, 17.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu