vineri, 21 ianuarie 2022

Filme de văzut în parohie - listă în lucru


Acest subiect tratat pe grupul nostru de preotese a avut parte de mult interes. Așa că m-am gândit să pun recomandările doamnelor preotese și aici, ca să fie disponibile atât preoteselor care nu sunt în grup, cât și altor persoane interesate.

Am ales doar filmele pe care le-am parcurs personal sau la care am avut câteva cuvinte argumentative de la o altă preoteasă.

 

A HIDDEN LIFE (2019)

 


Câteva citate-cheie:

„Mai bine să suferi o nedreptate, decât să faci o nedreptate.”

„— Uite hârtia asta. Semneaz-o și vei fi liber.

– Dar eu sunt liber.”

„Am acest sentiment în mine, că nu pot să fac ceea ce cred că e greșit.”

 

PĂREREA MEA: Extrem de profund, necesită un public aparte. Durează 3 ore și se derulează cumva cu încetinitorul, e nevoie de o aplecare spre discursul filosofic pentru a-l putea urmări.

PUBLIC: Îl văd potrivit mai degrabă pentru adulți intelectuali. Pentru alte categorii de vârstă și preocupări cred că e plictisitor. (Natalia)

 

SINOPSIS:

 „Inspirat din fapte reale, A Hidden Life este povestea unui erou care nu e comemorat, Franz Jagerstatter, un bărbat care a refuzat, în cel de-Al Doilea Război Mondial, să lupte pentru nazişti. Băiat de la ţară din Austria, Jagerstatter este pus în faţa perspectivei de a fi executat, şi numai iubirea lui neclintită pentru soţia lui, Fani, şi pentru copiii săi îi mai dă putere.

Personajul real a refuzat să jure credinţă lui Hitler. În august 1943, a fost executat pentru sfidare în garajul închisorii Brandenburg din Berlin. Scrisorile sale către soţia sa Franziska (Fani) au fost editate de către Erna Putz şi publicate în engleză de Orbis Books.”

   ++++++++++++++++++++++++++++++++++

THE SOCIAL DILEMMA - DILEMA SOCIALĂ


 

UNDE: Netflix
PĂREREA MEA: L-am văzut cu grupul de tineri, a fost de impact. Am avut o serie de discuții ulterioare - despre ce i-a impresionat în sens negativ. Apoi am alcătuit o listă cu plusuri și minusuri în folosirea rețelelor de socializare.
La final, au vrut să ia și niște hotărâri care să le scadă gradul de dependență (să verifice care aplicație le consumă cel mai mult timp, să reducă timpul, să dezinstaleze aplicațiile total nefolositoare etc.)
PUBLIC: tineri și adulți

(Natalia)

„The Social Dilemma” oferă o lumină asupra modului în care companiile de tehnologie influențează alegerile naționale, „urmăresc” miliarde de oameni de pe internet pentru a le oferi reclame direcționate și pentru a veni cu funcții care stimulează dependența.

 Trailer:


 

   ++++++++++++++++++++++++++++++++++

 DISCURSUL REGELUI (2010)

Trailer:

 

PĂREREA MEA: Noi l-am văzut cu tinerii la o seară de film urmată de discuții despre depășirea neputințelor, despre muncă și efort etc, dar și despre contextul istoric și partea de documentare a filmului.

PUBLIC: adolescenți, tineri, adulți. (Natalia)

O poveste bazata pe fapte reale despre un monarh britanic, respectiv George al VI-lea (interpretat aici de Colin Firth, care a si castigat primul sau oscar cu acest rol) ce are un handicap de vorbire si care urmeaza in acest sens diverse tratamente ineficiente, prescrise de diversi logopezi.

„Filmul lui Tom Hooper spune o poveste impresionanta si putin cunoscuta, dar succesul lui nu se datoreaza faptului ca e o drama istorica plasata in familia regala a Angliei interbelice, ci universalitatii ei. In balbaiala regelui George al VI-lea fiecare spectator isi regaseste propria teama, ca si imboldul de a o invinge. Filmul a avut 12 nominalizari la Oscar.” (Iulia Blaga)

   ++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

LA VITA E BELLA (1997) 

 


Foarte frumos! Fără a fi explicit creștin, e un film care promovează valorile unei vieți frumoase, punând în atenție și absurdul dictaturilor, libertatea interioară, jertfa...
Bonus: extrem de amuzant. L-am văzut și cu copii de gimnaziu, și cu liceeni+studenți.
(Natalia)

 

   ++++++++++++++++++++++++++++++++++

BARACA - THE SHACK (2017)




Foarte, foarte interesant. Necesită NEAPĂRAT discuții ulterioare, care să lămurească de ce apare Sfânta Treime întrupată etc. Dar dincolo de acest aspect, este o perspectivă extrem de profundă și autentică despre relația cu Dumnezeu, adesea distorsionată de relația deficitară cu părinții noștri, despre iertare, despre incredibila dragoste a Domnului față de noi.
Aș zice că e mai degrabă pentru adulți, dar cred că merge vizionat și cu adolescenți mai maturi și mai profunzi.
(Natalia)

„Pelicula ne duce în călătoria spirituală înălțătoare a unui tată. După ce a suferit o tragedie în familie, Mack Phillips se afundă într-o depresie profundă, determinându-l să pună la îndoială convingerile sale cele mai intime. În timp ce se confruntă cu o criză a credinței, el primește o scrisoare misterioasă, îndemnându-l să meargă la o baraca abandonată în adâncul pustiului Oregon. În ciuda îndoielilor sale, Mack călătorește către baracă și întâlnește un trio enigmatic de străini, condus de o femeie pe nume Papa. Prin această întâlnire, Mack descoperă adevăruri importante care vor transforma înțelegerea tragediei sale și îi vor schimba viața pentru totdeauna. Călătoria spirituală a lui Mack reprezintă o reîntoarcere către sine, o retransformare în care integrarea traumei îi reconfigurează și reactualizează întreaga existență.”

 UNDE: Netflix
Sau, momentan, filmul e accesibil și pe YouTube, cu subtitrare în română.

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++


MIRACOL ÎN CELULA 7



Nu știu pentru ce vârstă să îl recomand (poate cele care l-ați văzut mă puteți ajuta cu păreri la comentarii). E un film curat, dar care ridică emoțiile la cote înalte. Pentru mine a fost un film extrem de dureros, nu cred că am plâns vreodată atât de mult la un film. Mi s-a părut extrem de dureroasă răutatea gratuită față de un om fără apărare.
M-am regăsit în recenzia de mai jos, făcută de Daniela Bojinca aici.

„Știți sintagma aia cu am plâns de m-am umflat? Ei bine nu am plâns de m-am umflat. Dar am plâns aproape din primele minute ale filmului, până la sfârșit, de m-a luat cu dureri de cap. E un film care doare. Doare pentru că iți atinge toate corzile sensibile din corp. Îți răscolește fiecare emoție. Și plângi de fericire. Și plângi de tristețe. Și te cucerește cu toate astea.
Filmul Miracol în celula 7 spune povestea lui Memo și a fiicei sale, Ova. Memo este un tată care suferă de dizabilități intelectuale, însă asta nu-l împiedică cu nimic să-i poarte fiicei lui o iubire aparte și să creeze o relație specială între ei doi. Viața lor era fericită împreună. Însă fericirea lor e destrămată cu o lovitură de ciocan în momentul în care Memo este condamnat pentru o crimă pe care nu a comis-o.
Însă frumusețea relației dintre tată și fiică, Memo și Ova, se intensifică. Și-ți umple obrajii de lacrimi și sufletul de suspine.
Mie mi-a plăcut. Cred că e unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am văzut, cu o poveste plină de emoție și cadre absolut minunate. Totul m-a cucerit. De la tehnica de filmare, până la lumini și montaj.”

UNDE: Netflix
Sau, momentan, filmul e accesibil și pe YouTube, dar cu subtitrare doar înengleză.

 +++++++++++++++++++++++++++++++

MINUNEA – MUCIZE (2015)

 


Film turcesc bazat pe fapte reale.

Trimis departe de familie într-un sat de munte, profesorul Mahir ajută sătenii să ridice o școală, deschizându-le tuturor calea speranței. Un caz deosebit este cel al unei persoane cu deficiențe.

PĂREREA MEA: Drăguț ca film de văzut în timpul liber, curat, dar cel puțin pe mine nu mă inspiră pentru o vizionare de grup serioasă, cu dezbateri ulterioare. (Natalia)


Niciun comentariu: