miercuri, 13 martie 2013

Mireasma plăcută a unei vieţi în Hristos…



„Oricât de lăudate ar fi credinţa noastră, învăţătura noastră, calităţile noastre, dacă oamenii nu văd în faptele noastre, în umblarea şi trăirea noastră, miezul gustos şi mireasma plăcută a unei vieţi în Hristos, în zadar este totul! Mai bine nu ne-am făli cu nimic, nu am vorbi, nu am predica, dacă în viaţa noastră lipseşte Hristos, dacă în loc de pâine avem piatră şi în loc de peşte avem şerpi (Matei 7,9-10)!

Ceea ce vă spun acum vouă îmi spun şi mie şi tuturor: flămânzii s-au scârbit de vorbe! Ei vor pâine! Lumea s-a săturat de predici, ea are nevoie de Hristos! De ce nu înţelegem noi înşine ceea ce ne luptăm să-i facem pe alţii să înţeleagă?!

Şi ce înseamnă asta? Înseamnă a ne umple mai întâi pe noi înşine de Hristos şi de virtuţile Lui în toată trăirea noastră cu fapta şi apoi a-i face şi pe alţii să ajungă tot aşa. Nu vorbe, ci fapte se cer! Altfel cuvintele rămân numai o firmă frumoasă, iar practic dincolo de vorbe nu este nimic.
Prin ce va cunoaşte atunci lumea că noi suntem ai lui Hristos?...”

Părintele Constantin Sârbu, în volumul „Lacrimă şi har: Preotul martir Constantin Sârbu”

Un comentariu:

Anonim spunea...

Am o intrebare iesita din comun, pe care o pun pt ca ma bate gandul sa scriu o nuvela ce ar putea include si asa ceva... Imi cer scuze ca nu are legatura intrebarea mea cu articolul acesta, dar are legatura cu site-ul dvs.

Stiu ca Biserica si Armata sunt cele doua institutii in care Romanii au cea mai multa incredere. Stiu si ca in perioadele ne-comuniste ale istoriei noastre a existat intotdeauna o relatie foarte stransa intre Biserica si Fortele Armate. Si, cu gandul la metafora am inceput sa-mi pun intrebarea: oare s-ar putea un viitor preot insura cu un ofiter (femeie) MApN? Stiu, suna ca un fel de subiect de telenovela, dar primul lucru care mi-a venit in minte este ca, avand in vedere relatia stransa dintre cele 2 institutii, teoretic nici una dintre ele nu ar putea avea vreo problema cu acest lucru. Al doilea lucru care mi-a venit in minte este ca asa ceva nu s-ar putea intampla practic, decat in nuvele; un mariaj nu cred ca ar putea rezista, in realitate, stresului dublu.

Ma scuzati ca va rapesc din timp cu asemenea curiozitati teoretice.