vineri, 30 octombrie 2015

Întrebări: 4. Ce vă ajută cel mai mult în momentele grele?

Sursa foto: inspirationhut.net
Dificultăţile sunt inerente acestei vieţi şi ele cu siguranţă nu lipsesc din viaţa preotesei. Fie că sunt de ordin material, fie că sunt de ordin sufletesc sau comunitar, ele sunt parte din Cale. Totul este cum ne raportăm la ele, cum le primim şi unde aflăm întărire şi suport.
Unde căutaţi ajutor atunci când vă e greu? Ce vă ajută cel mai mult?

Împărtăşiţi-ne din experienţa voastră.

Celelalte întrebări de până acum:

3 comentarii:

Natalia spunea...

În momente dificile concrete, legate de exemplu de anumite decizii, sprijinul meu de bază e duhovnicul. Sfătuirea lui prin care lucrează Domnul e nepreţuită.

În situaţii generale de greutate, stări depresive etc., mi-am dat seama că e necesar să lucrez cu mine însămi. Să îmi descopăr neajunsurile, fricile, patimile, să le recunosc, să le accept şi să le dau Domnului în Spovedanie. Apoi să merg, mai uşoară, mai departe. Până iese alteceva la iveală :). Şi apoi tot aşa.
Lucrarea asta, cu Spovedanie şi primirea mai deasă a Sfintei Împărtăşanii, m-a ajutat cel mai mult să le trăiesc pe toate împreună cu Domnul. Şi să ies mult, mult mai repede şi mai uşor din ispite şi încercări.

Mă ajută mult şi prietena mea bună, cu care mă pot sfătui, cu care pot confrunta descoperirile, simţirile şi situaţiile pe care le trăiesc.

Un alt ajutor mare, care m-a ajutat să mă întăresc, a fost întâlnirea - faţă către faţă sau mediată de cărţi, articole etc. – cu oameni extraordinari, oameni frumoşi care răspândesc Bucurie.

Cam atât aş zice deocamdată.

Abia aştept împărtăşirile voastre,
îmbrăţişându-vă în gând de bucurie!
N.

Andreea Tatiana spunea...

Si pt mine Spovedania deasa si Sf Impartasanie sunt cele mai de seama ajutoare. Slava Domnului!
Subscriu la ce ati scris in prima parte a raspunsului dvs, un ajutor pe care ni-l putem da este aceasta constientizare a neajunsurilor noastre, este un exercitiu continuu de slefuire a propriei persoane pt a ne apropia cat mai mult de Arhetip.
Ma ajuta si consfatuirea cu pr sot, oamenii cu care impartasesc idei, pasiuni, aceeasi credinta, pictura icoanelor, cartile, o bucatica de ciocolata si conferintele pr Necula (in clipe de tristete fara motiv) caci ma face sa rad, chiar dc nu e academic in discursul sau.

Andreea Tatiana spunea...

Bucurii si putere dnelor preotese!
Si cand ne e mai greu sa ne gandim la suferinta Maicii Domnului cand era langa crucea Fiului ei.

va imbratisez!